Sportactiviteiten

Stichting Burgerhart Amsterdam heeft de overtuiging dat voorlichting en educatie hoewel belangrijk, niet voldoende zijn om mensen bij de samenleving te betrekken. Participatie is het sleutelwoord wanneer het gaat om het vergroten van de deelname aan het maatschappelijk verkeer. Maar ook wanneer het gaat om het ondersteunen van sociale vaardigheden is participatie aan groepsactiviteiten erg waardevol. De stichting initieert en organiseert dan ook verschillende sportactiviteiten voor jongeren.

Door de jongeren te betrekken in groepsactiviteiten wil Stichting Burgerhart Amsterdam hen uit hun gewone omgeving trekken en in een stimulerende omgeving plaatsen. Door de jongeren te stimuleren om samen bezig te zijn wil de stichting hen ondersteunen in het vergroten van hun sociale vaardigheden en het opbouwen van een vriendenkring.

Uiteraard is sport heel gezond. Niet alleen voor het lichaam, maar ook voor de geest! Middels sportactiviteiten komt de geest tot rust of wordt het juist uitgedaagd tot positieve inspanning. Dit kan een hoop extra energie geven, afleiding en verstrooiing brengen maar ook gewoon heel leuk zijn.

Stel je vraag of meld je aan